החברה top_lines.gif (128 bytes) פעילויות החברה top_lines.gif (128 bytes) פרויקטים top_lines.gif (128 bytes) מכרזים והתקשרויות top_lines.gif (128 bytes) צור קשר top_lines.gif (128 bytes) English top_lines.gif (128 bytes) עובדים
 
הצג מפת עומסים
דף הבית  /  החברה  /  הסטוריה

החברה

 
 

מבזקי תנועה

arrow_white.gif (163 bytes)

הודעות איילון

מצלמות איילון

כביש מס' 1
חולון
קיבוץ גלויות
לה גוורדייה
יצחק שדה
השלום
ארלוזרוב
רוקח
קק"ל
גלילות
הרצליה 1

פרויקט נבחר

הפרדה מפלסית כביש-מסילת רכבת
בבאר יעקב (הפרדה מס' 133)
 
 
 
 

הסטוריה

 

השנים הראשונות

השגשוג הכלכלי של שנות ה- 60' הביא בעולם כולו לעלייה תלולה בתפוצת הרכב הפרטי ולתופעת לוואי של פקיקת מרכזי הערים. אחד הפתרונות שהוצעו היה מושג חדש דאז בתעבורה "דרך מטרופולינית מהירה", העוברת בתוך סביבה עירונית צפופה (לעיתים במפלס נפרד) ומתאפיינת במחלפים רבים וקרובים זה לזה. כך נולדו "כבישי הטבעת" של ברלין ופריז וכבישים נוספים , שאפשרו תנועה מהירה עד קרוב למרכז ומנעו תנועת רכב חוצה במרכז העיר. בתל-אביב נמצא הפוטנציאל לסלילת דרך מהירה באפיק נחל איילון, שחצה את העיר מדרום לצפון. הרעיון הועלה לראשונה בשנות ה-50 וב 1964 החליטה הממשלה על קידום הפרויקט. ב-1967 נערכה בדיקת התכנות וכדאיות ובעקבותיה התקבל מלווה של 20 מליון דולר מהבנק העולמי להקמת הפרויקט.  

ב- 1970 הוקמה חברת נתיבי איילון, בבעלות שווה של עיריית תל-אביב יפו וממשלת ישראל. בשלב הראשון הוסדר אפיק נחל איילון שגרם מדי שנה לשטפונות ולהצפות. מלחמת יום כיפור גרמה לעיכוב בעבודות, שהתחדשו רק לקראת סוף העשור. ב- 1978 חובר גשר קיבוץ גלויות לכביש מס' 1 ובאפריל 1982 נפתח לתנועה הקטע הראשון (השלום- ההלכה) קטעים נוספים נפתחו בזה אחר זה, שדרות רוקח- צומת גלילות ב 1991, גלילות- מחלף הרצליה שבעת הכוכבים בשנת 2000 והשלמת איילון דרום עד מחלף חולות ב-2005. כפי שחזו הוגי הפרויקט, דרך נתיבי איילון שימשה גם מנוף כלכלי לפיתוח מרכזי מסחר ועסקים לאורך התוואי. בין הפרויקטים הבולטים: מתחם הבורסה, מרכז עזריאלי, דרום הקריה, קרית הקניונים בראשל"צ ועוד.

 

 

פעילות ארצית

עם התקדמות פרויקט האיילון, החלה החברה לנצל את הניסיון המקצועי הרבה שצברה לביצוע פרויקטים מורכבים ברחבי הארץ. ב-1986 הוקמה השלוחה החיפאית "נתיבי כרמל" שהכינה תוכנית אב לתחבורה במטרופולין חיפה ופעלה לקידום תוכניות לארגון מחדש וקידום התחבורה הציבורית באיזור. החברה תכננה וביצעה פרויקטים חשובים, בינהם דרך הקישון , גשר פז, מחלף הזרע, מעברי רכבת ועוד. החברה אף הובילה את תכנון "מנהרות הכרמל". בסוף 1998 הופסקה פעילות "נתיבי כרמל" והחברה הועבר לניהול עירוני.

ב-1993 הוקמה השלוחה "נתיבי גליל" שפעלה במגזר הערבי והדרוזי בגליל עד לסגירתה בסוף שנת 2000. בשנים אלה קידמה החברה פרויקטים חיוניים ב-57 ישובים. ביניהם טיפול נקודתי בפיתוח והסדרת התנועה בנצרת. במהלך השנים האחרונות נתיבי איילון מבצעת פרויקטי תחבורה  בתווך עירוני גם מחוץ למטרופולין ת"א כגון במודיעין, רחובות, באר יעקוב ורמלה.

 


הווה ועתיד

בשנים האחרונות  חברת נתיבי איילון מבצעת פרויקטי הרחבה לאורך נתיבי איילון כאשר היעד הבא הנו הרחבת נתיבי איילון (החלק הצפוני)  עד לאיזור רשפון  (למפגש עם כביש 531) ולאחר מכן עד לשפיים.  בחלק הצפוני והמרכזי של איילון הופעלה מערכת בקרת תנועה מתוחכמת לשיפור ניצולת הכביש, אשר כוללת בין היתר  בקרה ותיעוד 24 שעות ביממה של הכביש, איתור מפגעים בכביש והטיפול בהם.  בעתיד מתוכננת הבקרה לכלול גם את חלקו  הדרומי של נתיבי איילון. חברת נתיבי איילון מובילה את תהליך התכנון מחדש של מערכת התנועה והתחבורה הציבורית במטרופולין. מרכיב מרכזי במערכת הוא תכנון וביצוע נתיבים בלעדיים לתחבורה הציבורית (נת"צים) ונתיבים מהירים. חברת נתיבי איילון  מתכננת ומבצעת  מגוון רחב של פרויקטים ברחבי מטרופולין תל אביב, ובערים נוספות בארץ , שיקלו את זרימת התנועה בעורקי התחבורה המרכזיים. מרבית הפרויקטים מבוצעים בסביבה עירונית צפופה ועמוסה, שבה נדרש מאמץ מיוחד לקיצור תקופת העבודות ולמיזעור ההפרעה לתנועה ולחיי התושבים.
 

 
 
 
 
 
bottom_logo
 
 
cyberserve-FooterIcon.png CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לחברת נתיבי איילון בע"מ © 2014