החברה top_lines.gif (128 bytes) פעילויות החברה top_lines.gif (128 bytes) פרויקטים top_lines.gif (128 bytes) מכרזים והתקשרויות top_lines.gif (128 bytes) צור קשר top_lines.gif (128 bytes) English top_lines.gif (128 bytes) עובדים
 
הצג מפת עומסים
דף הבית  /  פעילויות החברה  /  בקרת תנועה  /  איך זה עובד?

פעילויות החברה

 
 

מבזקי תנועה

arrow_white.gif (163 bytes)

הודעות איילון

מצלמות איילון

כביש מס' 1
חולון
קיבוץ גלויות
לה גוורדייה
יצחק שדה
השלום
ארלוזרוב
ההלכה
רוקח
קק"ל
גלילות
הרצליה 1

פרויקט נבחר

הפרדה מפלסית כביש-מסילת רכבת
בבאר יעקב (הפרדה מס' 133)
 
 
 
 
 
 

איך זה עובד?

 

מערכת בקרת התנועה בנתיבי איילון פועלת 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה. המערכת משלבת אמצעים לאיסוף נתונים הכוללים גלאים ומצלמות, מרכז בקרה מאויש, מערכת הפצת מידע ורשת תקשורת מתקדמת.

המערכת כוללת מערכות ממוחשבות מתקדמות, בשליטה של צוות מפעילים מנוסה המחליט על דרך הפעולה ההולמת לכל מצב. להלן פירוט מרכיבי המערכת:

 

מרכז הבקרה

מרכז הבקרה הוא לב המערכת, הכולל את כל האמצעים הדרושים לניהול התנועה. כל עמדת מפעיל מצוידת במסוף של המחשב המרכזי, פיקוד מצלמות, מכשירי טלפון וקשר. קיר ווידאו המציג את התמונות המתקבלות מהמצלמות ומפה אלקטרונית ועליה הנתונים המתקבלים בזמן אמת ממערכת איסוף הנתונים.  

עם קבלת התרעה על אירוע חריג הופך מרכז הבקרה לחדר מבצעים, המקושר ישירות למוקדי חירום (משטרה, מד"א, כיבוי אש) ולמרכזי בקרה נוספים. המפעיל נעזר במצלמות לבדיקת אופי האירוע ובמידת הצורך מפעיל את השלטים והתמרורים המוצבים בדרך ומזעיק את הגורמים המתאימים.    

 

 

רשת תקשורת

רשת התקשורת מקשרת בין מערכת איסוף המידע בדרך למרכז הבקרה. הרשת מבוססת על טכנולוגיית Ethernet וכוללת רשת סיבים אופטיים.

  

 

מערכת איסוף נתונים

60 תחנות גלאים אוספות מידע מכ- 500 גלאים אלקטרוניים (Loop Detectors) המוטמנים לרוחב הכביש במרווחים של כ- 500 מ' ומספקים מידע שוטף על מאפייני התנועה: נפח תנועה, מהירות נסיעה, סוגי כלי הרכב וצפיפותם. הנתונים מדווחים כל 5 דקות ומעובדים במחשב המרכזי, המזהה שינויים בזרימת התנועה ומתריע עליהם.

 

מצלמות בקרה

קרוב ל-50  מצלמות טלוויזיה במעגל סגור מוצבות בנקודות מפתח ומספקות כיסוי מלא של הפעילות בדרך. המפעיל שולט במצלמה ויכול לעקוב אחר מצב התנועה ולנהל אירועים חריגים עד לפינוי הדרך. המצלמות מיועדות לבקרת תנועה בלבד ואינן משמשות לצורכי אכיפת חוק.

 

שלטי הודעות מתחלפות

7 שלטים אלקטרוניים מוצבים בגשרי השילוט (6 שלטים לאורך הדרך ועוד אחד בדרך 5 לפני החיבור לנתיבי איילון) ומאפשרים הצגת הודעות טקסט הנשלחות ממרכז הבקרה. המידע מתייחס למצב התנועה בהמשך הדרך ומאפשר לנהג לבחור מסלול נסיעה חליפי.

 

 

תמרורים מתחלפים

32 גשרי שילוט מיוחדים מוצבים לאורך הדרך ועליהם תמרורים אלקטרוניים הנשלטים על ידי מרכז הבקרה. כל תמרור מתייחס לנתיב הנסיעה שמתחתיו ומאפשר הצגת מהירות הנסיעה המותרת בנתיב, אזהרה מפני עומסי תנועה, סגירת נתיב והנחיה למעבר מנתיב לנתיב. התמרורים אושרו ע"י משרד התחבורה ומחייבים את הנהג כמו תמרורים רגילים.    

  

"מערכת מומחה"

מערכת מומחה ייחודית במרכז הבקרה מפענחת את המידע המתקבל מהגלאים, מבחינה בין מצבי התנועה, עוקבת אחר התפתחותם וממליצה למפעיל על אסטרטגיית פעולה, כולל פירוט הודעות ותמרורים שיש להציג במערכת השילוט. ההחלטה אם לאשר את התכנית או לשנותה נתונה בידי המפעיל.

  

מערכת הפצת מידע

נוסף על דיווח מיידי למשתמשי הדרך מופץ מידע מעודכן על מצב התנועה לתחנות הרדיו ולערוצים נוספים. מידע על שיבושים צפויים עקב עבודות מופץ מראש לתקשורת. מרכז הבקרה מתעדכן ומחליף מידע עם מרכזי הבקרה של המשטרה ונתיבי ישראל ועם מרכז בקרת הרמזורים של עיריית תל אביב.
 

 
 
 
 
 
bottom_logo
 
 
cyberserve-FooterIcon.png CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לחברת נתיבי איילון בע"מ © 2014