החברה top_lines.gif (128 bytes) פעילויות החברה top_lines.gif (128 bytes) פרויקטים top_lines.gif (128 bytes) מכרזים והתקשרויות top_lines.gif (128 bytes) צור קשר top_lines.gif (128 bytes) English top_lines.gif (128 bytes) עובדים
 
הצג מפת עומסים
דף הבית  /  פעילויות החברה  /  תחבורה ציבורית  /  תכנון תחבורה ציבורית

פעילויות החברה

 
 

מבזקי תנועה

arrow_white.gif (163 bytes)

הודעות איילון

מצלמות איילון

כביש מס' 1
חולון
קיבוץ גלויות
לה גוורדייה
יצחק שדה
השלום
ארלוזרוב
ההלכה
רוקח
קק"ל
גלילות
הרצליה 1

פרויקט נבחר

הפרדה מפלסית כביש-מסילת רכבת
בבאר יעקב (הפרדה מס' 133)
 
 
 
 
 
 

תכנון תחבורה ציבורית

 

הרפורמה בתעריפים בגוש דן

  •  משרד התחבורה ומשרד האוצר מובילים רפורמה במבנה התעריף בתחבורה הציבורית בכל המטרופולינים בישראל וברשת התחבורה הציבורית הארצית.
  • מבנה התעריף החדש בתחבורה הציבורית בגוש דן מבוסס על מבנה תעריף אזורי-טבעתי בדומה למבנה תעריפים המקובל במטרופולינים מפותחים רבים בעולם. מבנה התעריף החדש הינו פשוט וידידותי לנוסע וכולל ביצוע מעברים בחינם בין קווי התחבורה הציבורית בגוש דן ומגדיל את כדאיות הנסיעה באוטובוס. מבנה התעריף החדש יכלול את כל האזורים במטרופולין ת"א, בין אשדוד בדרום, נתניה בצפון ואזור מודיעין במזרח.
  • התעריף האזורי החדש

  •  כולל אזור רחב יותר - אזור מרכזי מורחב בתעריף אחיד הכולל את הערים ת"א, רמת גן, בני ברק, גבעתיים, חולון, בת ים, ראשון לציון, פתח תקוה ואזור בקעת אונו, ופועל במתכונת של תעריף אחיד
  • כולל יותר מפעילים - מבנה התעריף החדש הינו מבנה אינטגרטיבי המשלב מפעילי תחבורה הציבורית באוטובוסים בגוש דן ובשלבים הבאים של ישום הרפורמה יכלול גם  את קווי הרכבת בגוש דן ומערכות הסעת המונים כגון  BRT ורכבת קלה.
  • כולל מעברים חופשיים - תעריף הנסיעה מאפשר מעברים בלתי מוגבלים בין קווי התחבורה הציבורית במסגרת זמן נתון באמצעות כרטיס חכם (90 דקות).
  • מצמצם ומפשט משמעותית את מספר התעריפים ושילובי התעריפים במטרופולין ומפשט את שיטת התעריפים לנוחות הנוסע והמפעילים.
  • מציע כרטיסי מנוי חדשים פשוטים, זולים ובעלי כיסוי רחב וכבוד של כל המפעילים.

 

חברת נתיבי איילון מרכזת את פרויקט תכנון וישום מבנה התעריף החדש בגוש דן עבור משרד התחבורה והאוצר. יישום הפרויקט מתוכנן בשלבים

  •  שלב א' של מבנה התעריף יושם בשנת 2011 וכלל את טבעות 1 ו-2 (טבעת 2 צפונית, ללא החלק הדרומי) המפעילים שהשתתפו בשלב הראשון של הרפורמה הם דן, אגד, קוים ומטרופולין (אשכול השרון).
  • בשלב ב' של הרפורמה תושלם טבעת 2 עם תת אזור רמלה, לוד רחובות וטבעת 3, המשלימה את כל אזורי הרפורמה. בשלב ב מתוכנן:
  •  להשלים את כל אזורי המטרופולין
  • לשלב את כל מפעילי התחבורה הציבורית במטרופולין
  • לשלב את רכבת ישראל במבנה התעריף החדש במפלס תעריף פרימיום
  • להשלים את כל סוגי כרטיסי המנוי החדשים

  יישום שלב ב' מתוכנן במהלך שנת 2015 

בחינת תפקוד קווים

העבודה בוחנת את תפקוד קווי האוטובוס במטרופולין תל אביב על פי מדדים כמותיים וממליצה על שינויים במסלולי קווים לא יעילים, התאמת מספר היציאות בכל תקופה לרמת הביקוש ועוד. העבודה מתבססת על תוצרי "סקר נוסעים בתחבורה הציבורית 2013 במטרופולין תל אביב". bul_2 סקר 

בחינת רמת שרות

העבודה בוחנת את רמת השרות בתחבורה ציבורית לשכונות ומוקדי פעילות על פי מדדים הכוללים כיסוי, זמינות ונגישות, וממליצה על שיפורים ברשת הקווים.

 

שיפוץ מסופים במטרופולין תל אביב

כחלק מהמאמץ לשיפור שירות לנוסעים בתחבורה הציבורית, מנהל תחבורה ציבורית מתכנן שיפוץ מסופי אוטובוסים במטרופולין תל אביב בטווח הקצר.

מטרת שיפוץ המסופים

  •  שיפור השירות למשתמשי התחבורה הציבורית
  • שיפור בטיחות הנוסעים
  • הנגשת המסוף לבעלי מוגבלויות
  • הסדרת עמדות קליטה והורדה
  • שיפור הקישוריות בין הקווים לאמצעי תחבורה אחרים

שיפוץ מסוף סבידור

בתחילת שנת 2016 עתיד להתחיל שיפוץ במתחם התחבורה העמוס בישראל, מסוף סבידור בו עוברים מדי יום כ-100,000 נוסעים. השיפוץ מותאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר לשירות הנוסעים, אם באמצעות רחבת הולכי רגל מרכזית, קישוריות משופרת בין אמצעי הנסיעה השונים, מדרכות רחבות ושבילי אופניים, מידע משופר לנוסעים ומזעור מפגעים בטיחותיים.

משך השיפוץ מוערך בשנה וחצי. בזמן השיפוץ המסוף ימשיך לתפקד.

להלן התכנית לשיפוץ מסוף סבידור
 

שיפוץ מסוף רדינג

מסוף רדינג הינו מסוף קצה המשרת את באי מתחם הנמל, שכונת כוכב הצפון, פארק גני יהושע, תחנת הכח רדינג ובסיס שדה דה. המסוף משמש תחנת קצה למספר רב יחסית של קווים עירוניים ומטרופולינים. השיפוץ נועד לשפר את השירות לנוסעים ולצמצם את המפגעים הבטיחותיים הקיימים בו.

להלן התכנית לשיפוץ מסוף רדינג:

שיפוץ מסוף כרמלית

מסוף כרמלית הינו המסוף היחיד בצידה המערבי של העיר תל אביב המשרת את באי השוק ותושבי לב העיר. המסוף משמש תחנת קצה לקווים עירוניים ומטרופולינים רבים. השיפוץ נועד לשפר את השירות לנוסעים בתחבורה הציבורית ולצמצם מפגעים בטיחותיים.  להלן התכנית לשיפוץ המסוף:
 

 

 

שיפוץ מסוף האוניברסיטה

מסוף האוניברסיטה הינו המסוף הנמצא הסמיכות לתחנת הרכבת האוניברסיטה. השיפוץ נועד להנגיש את המסוף לבעלי מוגבלויות ולמזער מפגעים בטיחותיים.

להלן התכנית לשיפוץ מסוף האוניברסיטה:

  

 

 

העדפה לתחבורה ציבורית במטרופולין תל אביב

מנהל תחבורה ציבורית, בהנחיית משרד התחבורה ובשיתוף הרשויות המקומיות , פועל לשיפור אמינות שירות התחבורה הציבורית וקיצור זמני נסיעת האוטובוסים במטרופולין תל אביב. במסגרת זו המנהל פועל בשני ערוצים שונים:

  •  פרוייקט "מהיר לעיר"- פרוייקט להעדפה לתחבורה ציבורית במטרופולין תל אביב

 

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מקדם באמצעות חברת נתיבי איילון את פרויקט "מהיר לעיר"- פרויקט להעדפה לתחבורה ציבורית במטרופולין תל אביב.

הפרויקט מקודם במטרה להגדיל את מספר הנוסעים ולשפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית בטווח הקצר תוך כדי הפיכתה של התחבורה הציבורית  לאלטרנטיבה לרכב הפרטי.

במסגרת הפרויקט, מתוכננת העדפה לתחבורה ציבורית ב-20 רשויות מקומיות ובכבישים בינעירוניים במטרה ליצור רשת מטרופולינית כוללת לנוסעי התחבורה הציבורית.

 

פרויקט "מהיר לעיר" מיישם גישה הוליסטית הרואה את ההעדפה כשילוב של מכלול רכיבים הכוללים תשתית, תפעול ותכנון תנועה. אי לכך, ההעדפה העירונית תכלול בין היתר את  המרכיבים הבאים:

  •  מתן העדפה בתשתית לאוטובוסים.
  • מתן העדפה לאוטובוסים ברמזורים.
  • תגבור קווי התחבורה הציבורית הקיימים והסטות מסלולים לצירי ההעדפה.
  • שיפור השירות הניתן למשתמשים בתחבורה הציבורית בתחנות על ידי שילוב מכונות כרטוס שיאפשרו לנוסעים עליה מכל דלתות האוטובוס ומידע סטאטי ודינאמי לנוסעים.
  • שיפור התשתיות להולכי הרגל בסביבת התחנות.
  • הקמת שבילי אופניים לאורך מרבית צירי ההעדפה.
  • יצירת סטנדרט אחיד בתמרור וסימון צירי העדפה.
  • הכנת תשתית להצבת מצלמות אכיפה לאורך הצירים.
  • הפרויקט ילווה בגורמים מקצועיים לליווי תקשורתי שיתנו מענה לשיתוף ציבור ואספקטים תקשורתיים נדרשים.

 bul_2  מצגת צירי העדפה

 

  •  העדפה לאוטובוסים ברמזורים

 

במסגרת פרויקט אנו מקדמים העדפה ברמזורי לאוטובוסים בצירים בהם יש מספר רב של נוסעים באוטובוסים. מטרת הפרויקט לשפר את זמני נסיעת האוטובוסים ואמינותם באמצעות מתן העדפה לאוטובוסים ברמזורים. במסגרת זו בוצעו בשנים האחרונות שני ניסויים בדרך נמיר לבחינת הטכנולוגיות השונות, אמינותם ותפקודן בשטח. כיום אנו מקדמים העדפה קבועה ברמזורים ברחוב בן יהודה ודרך נמיר בתל אביב וברחובות בלפור והרצל בבת ים. bul_6 דוחות ניסויים bul_2 דו"ח 1 bul_2 דו"ח 2 bul_2 דו"ח 3 bul_2 דו"ח 4

 

מערכת מידע לצרכי תכנון תחבורה ציבורית

מנהל תחבורה ציבורית הקים ומתחזק את מערכת המידע למתכנני תחבורה ציבורית. המערכת הינה כלי תכנון ומידע הכולל את היצע וביקוש התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב.

 

 

 

 
 
 
 
 
bottom_logo
 
 
cyberserve-FooterIcon.png CYBERSERVE
כל הזכויות שמורות לחברת נתיבי איילון בע"מ © 2014