Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
*8541

במרקם העדין שבין חלומות גדולים למציאות מורכבת – נדמה שהשנה  האחרונה הביאה לשיא את השיח הציבורי והתקשורתי סביב אתגרי  התחבורה הבוערים של מדינת ישראל. נפלה לידינו הזכות לעמוד בליבת  העשייה והחדשנות של אחד התחומים המאתגרים והחיוניים ביותר איתם  מתמודדת האנושות במאה ה-21: פיתוח וקידום תחבורת העתיד.

הדבר הבולט ביותר שנתקלתי בו כשהגעתי לנתיבי אילון היה ההון האנושי יוצא הדופן – סיירת של כ-180 עובדים ומנהלים נמרצים ומגובשים – שמציבים רף גבוה במיוחד של מצוינות, מקצועיות ומסירות. אני מודה לכל אחת ואחד מכם על הישגים אדירים בשנה החולפת ומאחלת לכולנו שנת עשייה ויצירה פוריה גם ב-2023. אני משוכנעת שיחד, כתף אל כתף, נייצר ונשכלל את היכולות והפתרונות שיאפשרו לנו להעניק למשתמשי הדרך עוד חלופות אפקטיביות לרכב הפרטי במטרה להקל על הגודש בכבישים.

אתגרים רבים לפנינו, אך המשמעותי, ובמובנים רבים גם האסטרטגי מכולם, הוא מציאת פתרון מושכל שיוביל לשינוי הרגלי הצריכה של הנהג הישראלי במרחב המטרופוליני העמוס – למעבר משימוש ברכב הפרטי לנסיעה בתחבורה הציבורית. אחת הדרכים להגיע ליעד הזה היא ניהול תנועה חכם ואופטימיזציה של השימוש בדרכים, בין היתר מכוח העובדה שהמדינה הפקידה בידינו את נושא התכנון, ההקמה והניהול של מסופי התחבורה ברחבי הארץ.

ברמה המעשית, אנו מבינים היטב כי הבסיס להצלחה ולעמידה ביעדים המורכבים הללו, טמון בקידום ובפיתוח מיזמי תחבורה חכמה המשלבים טכנולוגיה חדשנית לצד פיתוח תשתיות. המרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה שהקמנו באשדוד נועד בדיוק למטרה זו, ואני גאה בהפיכתו לחוד החנית המקצועי של תעשיית האוטו-טק, שמוצאת בו פלטפורמה נוחה וידידותית לבחינת וליישום הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום.

במקביל, כאשר אנו מפנים את המבט החוצה, אל לקוחותינו, הן משתמשי הדרך והן האזרחיות והאזרחים הרבים שמשתמשים בפתרונות התחבורה שלנו, עלינו לפעול באופן אקטיבי להגדלת אמון הציבור בנו, בין היתר בהקפדה על עמידה בלוחות זמנים, בתקציבים ובביצוע יעיל ומיטבי של פרויקטים. אני מאמינה בקיום דיאלוגים, בהקשבה לקולות ולצרכים העולים מהשטח וביצירת בסיס לתקשורת פתוחה עם לקוחותינו.

יעד ממשלתי אסטרטגי נוסף בו אנו עומדים בחזית העשייה ושימשיך להעסיק אותנו גם בשנה הקרובה, מתייחס לצמצום הפערים ושיפור התשתיות במגזר הערבי, ביו היתר באמצעות תכנון והקמת כבישים לצד שיפור וייעול התחבורה הציבורית.

אין מחסומים שלא ניתן להסיר, ובכוונת כולנו בנתיבי איילון: חברי הדירקטוריון, המנהלים והעובדים -להמשיך להשקיע בצמיחה, בפיתוח ובהוצאת החלומות הגדולים מהכוח אל הפועל.

 

בברכה,

מקסין פסברג
יו"ר דירקטוריון, נתיבי איילון