שנת סיום: עבודות בטיחות ושדרוג במחלף פולג

אנו עושים הכול כדי לעמוד בסטנדרט הבטיחות הגבוה ביותר

העבודות הן צעד קריטי ובלתי נמנע שיכול למנוע אסון תחבורתי

למען בטיחות משתמשי הדרך ובכדי למנוע חלילה אירוע קריסה של המחלף

אנו מבצעים כעת עבודות הנדסיות נרחבות לשיקום מחלף פולג עד לאפריל 2023

אנחנו מבינים את התסכול והכאב, אנשי המקצוע נמצאים בשטח ומודעים היטב

לעומסי התנועה הכבדים במקום הנגרמים מצמצום הנתיבים הנדרשים לביצוע העבודות

 

מהנדסי החברה, בשיתוף משטרת ישראל ועיריית נתניה

עובדים על יצירת מספר פתרונות על מנת להקל על עומסי התנועה ככל הניתן

 

שאלות ותשובות

למשך כמה זמן יהיו העבודות?

אנו ממשיכים לעבוד מסביב השעון למען בטיחות משתמשי הדרך הנוסעים בתוואי של מחלף פולג.

העבודות החלו בתחילת אוגוסט וצפויות להסתיים באפריל 2023 (סה"כ 9 חודשים).

מדוע יש צורך בעבודות הללו?

הממצאים המדאיגים שעלו בדו"ח סקירת רמת הבטיחות של גשר פולג מראים שחור על גבי לבן שהגשר נמצא בסכנת קריסה ממשית. כך נכתב בדו"ח:

  1. הגשר, שנבנה בשנות ה-70, סובל משחיקה חריפה בבטון בדמות סדקים עמוקים ומדאיגים. אותם סדקים עלולים להוביל לקריסת הגשר, אותו רבים מכם נוהגים לחצות מדיי יום. אם לא נאטום את הסדקים עכשיו, כפי שמציב הסטנדרט הבטיחותי לתקינות של גשרים, עלול לקרות אסון.
  2. שני חלקי הגשר (הצפוני והדרומי) קיבלו ציון "קריטי" ו"ירוד מאוד" של 31 מתוך 100, בפרמטר שמתייחס למצב הקורות הראשיות שמחזיקות את הגשר – כלומר אם לא נגיב במהרה עלולים ליפול חלקי בטון כבדים על העוברים תחתיו.

חשוב לנו להדגיש שלמרות שהגשר נמצא לא בטיחותי, אנחנו נמצאים בשלב שבו עדיין אפשר לנסוע תחתיו ולעבוד בגשר תוך השארת נתיב פתוח לכל צד וללא סגירה הרמטית של כלל הנתיבים על הגשר.

כיצד העבודות ישפיעו על התושבים והנהגים?

בתקופת העבודות צפויים עומסי תנועה על הגשר ויש לקחת עיכוב בזמני ההגעה ליעד.

כמו כן, לא יתאפשר מעבר של הולכי רגל על הגשר בזמן העבודות.

צפויים עומסי תנועה מדרום לצפון על כביש החוף (2) ועל גשר השלום.

מומלץ להשתמש ביישומון WAZE ולנסוע דרך מחלף השלום.

למה העבודות לוקחות כל כך הרבה זמן?

בשל הממצאים החמורים שעלו בדו"ח סקירת הבטיחות שעלולים לגבות חיי אדם, נדרש היה לסגור הרמטית את המחלף ולבצע את עבודות הבטיחות לרווחת משתמשי הדרך. עם זאת, בשל ההשלכות הכלכליות לנוסעים לתוואי, נמצאה חלופה המאפשרת את התנועה במקום לצד קיום העבודות על המחלף.

אנחנו שומעים ומבינים את המצוקה בשטח בעקבות עומסי התנועה, ופועלים מסביב לשעון יחד עם עיריית נתניה ומשרד התחבורה על מנת להביא בהקדם האפשרי פתרונות שיקלו על עומסי התנועה.

האם לבאים ממזרח למערב ברכב פרטי תהיה אפשרות לנסוע על הגשר?

תתאפשר הנסיעה על הגשר.

האם יהיו שינויים בתחבורה הציבורית?

תתאפשר נסיעה של תחבורה ציבורית על הגשר ואף תינתן עדיפות לאוטובוסים הבאים מדרום בפניה מערבה על הגשר.

יש לעקוב אחר הפרסומים של שינויי הקווים הקיימים ולהתעדכן ביישומוני התחבורה הציבורית באשר לשינויים צפויים במסלולים ובתדירויות.

כיצד יראה המחלף בסיום העבודות?

בסיום העבודות מחלף פולג יהיה בטוח, נגיש וירוק עבור משתמשי הדרך. כמו כן, ישודרג המרחב האורבני ויוסדר שביל אופניים רחב ובטיחותי לצד שביל הולכי רגל.

למי ניתן לפנות בשאלות ועדכונים בנושא העבודות על הגשר ועל המרחב כולו?

ניתן לפנות למוקד נתיבי אילון בטלפון 8541 * ובמייל: itamar@ranwolf.co.il

 

 

הסדרי תנועה זמניים

  1. נתיבי הנסיעה לשני הכיוונים על גשר פולג (כביש 553) יצומצמו משני נתיבים לכיוון לנתיב אחד לכל כיוון .

  2. לנוסעים מכביש 2 לצפון אל כביש 553: הפניה מערבה אל גשר פולג לכיוון נתניה תתאפשר לתחבורה ציבורית בלבד בשעות 06:00 עד 14:00 (ימים א'-ה').
    בשאר הזמן תותר פניה חופשית לכלל כלי הרכב. הפניה מזרחה תתאפשר בכל שעות היממה.
  3. לנוסעים מכביש 2 לכיוון דרום ועולים ברמפה של פולג – תיחסם הפנייה שמאלה אל 553 למזרח (לכיוון איקאה).
  4. מערך הרמזורים בסביבת מחלפי פולג והשלום והסביבה יותאמו להסדרי התנועה הזמניים.
  5. לבאים לוינגייט מדרום – יש לנסוע דרך מחלף השלום
  6. לנהגים ולנהגות, מומלץ להשתמש ביישומון WAZE.
  7. לנוסעות ולנוסעים בתחבורה ציבורית, מומלץ להשתמש ביישומון MOOVIT.

 

שינויים בתחבורה הציבורית

  1. להלן תקציר השינויים בתחבורה הציבורית אשר החלו ב- 22.7.22 לאורהעבודות במחלף פולג.
  2. השינויים תקפים עד ה-19.8.22, אז תוחלף כמעט לחלוטין כל רשת הקווים הפנים עירונית בנתניה כולל הקווים המפורטים מטה.
  3. קו 15 לא יכנס לאזור התעסוקה ספיר אלא יעבור דרך רח' שלום עליכם ובני ברמן.
  4. מא.ת. ק.אליעזר וקריית השרון ניתן להגיע לא.ת. ספיר באמצעות קווים 27 לאיקאה, 20 לאורט הרמלין, וקווים 53 של אקסטרה ו-133,139 של חברת קווים לתחנת הרכבת נתניה-ספיר.
  5. קו 30יעבור ברח' עגנון במקום רח' כצנלסון, בשד' פנחס לבון לכיוון צפון (במקום לכיוון דרום כרגיל) כחיזוק לקו 48א שיוצא מהרחוב, ומשם לתחנת הרכבת ספיר במקום לתחנת בית יהושע.
  6. קו 31 ימשיך צפונה ברח' לבון ומשם לתחנת הרכבת ספיר, במקום לתחנת הרכבת בית יהושע. גם הוא מחזק את קו 48א שיצא מהרחוב, גם כאן התחנות לאזור התעסוקה הן לכיוון צפון ולא דרום כרגיל.
  7. קו 48א חלופה ראשית(מבי"ס ש"י עגנון לא.ת. ספיר וחזרה לבי"ס ש"י עגנון) – הקו יסע דרך גשר השלום אל רח' הצורן/הגביש (העירייה, סלקום) ומשם לגיבורי ישראל לכיוון דרום, האומנות, תחנת הרכבת ספיר וחזרה לכיוון בי"ס ש"י עגנון; זאת במקום דרך רח' פנחס לבון, גשר פולג וגיבורי ישראל לכיוון צפון. כמו כן הקו לא יכנס לפארק שיאים.
  8. החלופות הנוספות לקו 48א יסעו במסלול הרגיל דרך גשר פולג.

 

חידוש ושיקום גשר פולג

סלילת שביל אופניים

סלילת שביל הולכי רגל

שדרוג המרחב העירוני

מפת הסדרי התנועה